Égbezárva - Utolsó kommentek
blfr2@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://egbezarva.blog.hu/2019/10/20/valoban_kell-e_ct_minden_fovarosi_keruletbe/full_commentlist/1#c37769914
Válasz erre: Valóban kell-e CT minden fővárosi kerületbe?
2019-10-23T21:08:13+02:00
2019-10-23T21:08:13+02:00
Sunny Days
http://blog.hu/user/143338
1987. januárjában volt 'szerencsém' egy CT vizsgálathoz, Miskolcon<br />
ahol beadták akkor a kontrasztanyagot, annak a helye azóta is látszik
https://egbezarva.blog.hu/2019/10/20/valoban_kell-e_ct_minden_fovarosi_keruletbe/full_commentlist/1#c37768792
Válasz erre: Valóban kell-e CT minden fővárosi kerületbe?
2019-10-23T15:26:09+02:00
2019-10-23T15:26:09+02:00
lüke
http://blog.hu/user/281341
<a href="https://egbezarva.blog.hu/2019/10/20/valoban_kell-e_ct_minden_fovarosi_keruletbe?full_commentlist=1#c37767602" class="reply_nick_665334" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37767602 );">@rgs</a>: <br />
s az urológusnál, meg a nőgyógyásznál a szakrendelőben, + miért nincs prompt EKG, vizelet vizsgálat, vérkép egy házi orvosnál ( még,ha 70 éves is a k.o.) ami a Lajtán túl elképzelhetetlen
https://egbezarva.blog.hu/2019/10/20/valoban_kell-e_ct_minden_fovarosi_keruletbe/full_commentlist/1#c37768774
Válasz erre: Valóban kell-e CT minden fővárosi kerületbe?
2019-10-23T15:22:19+02:00
2019-10-23T15:22:19+02:00
lüke
http://blog.hu/user/281341
<a href="https://egbezarva.blog.hu/2019/10/20/valoban_kell-e_ct_minden_fovarosi_keruletbe?full_commentlist=1#c37763322" class="reply_nick_1484008" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37763322 );">@Abbandono</a>: pontosan<br />
Lázár István miniszter president, korábban, kb 2 évvel előtte stroke- ot kapott, s Kaposváron a magán állatkórházban volt a CT vizsgálata,mert, mint írtad MO- n nem volt embergyógyászati CT.<br />
Így épült az érsebészet én....<br /><br />
Pontos számok vannak hány ezer lakosra kell MR Ill. CT , nem kell evvel dobálódzni
https://egbezarva.blog.hu/2019/10/20/valoban_kell-e_ct_minden_fovarosi_keruletbe/full_commentlist/1#c37767602
Válasz erre: Valóban kell-e CT minden fővárosi kerületbe?
2019-10-23T08:58:16+02:00
2019-10-23T08:58:16+02:00
rgs
http://blog.hu/user/665334
Miért nincs uh a háziorvosi rendelőkben? A kisebb, nem nagyvárosi körzetekben praktizáló orvosok (már ahol van és nem helyettesítő dolgozik) jó része gyakorlatilag aktív nyugdíjas. Egy fiatalt sem tudnak jó bérezéssel felvenni, nemhogy készüléket biztosítani.
https://egbezarva.blog.hu/2019/10/20/valoban_kell-e_ct_minden_fovarosi_keruletbe/full_commentlist/1#c37764746
Válasz erre: Valóban kell-e CT minden fővárosi kerületbe?
2019-10-22T15:21:14+02:00
2019-10-22T15:21:14+02:00
slowMotion
http://blog.hu/user/618733
Csak kommentelek:<br /><br />
1) SIma ultrahang vizsgalatra Zugloban tobb mint 1honap volt a varakozas, most osszel.<br />
2) 8 eve, USA-ban, a kepalkoto vizsgalatok 40%-a mar remote (de real-time) volt kiertekelve (nagyreszt Indiaban)<br /><br />
3) Az alibaba.com -on tucatnyi gyarto kinal CT berendezeseket. , 200.000$-tol mar 64szeleteset. Szoval ma mar nem szabadna hogy ne legyen berendezes ...tovabbi kerdes a szemelyzet, szakertelem.<br /><br />
4) Miert nincs ma minden haziorvosi rendeloben ultrahang? Koltoi kerdes...valszeg mert az orvos nemcsak hasznalni, de kiertekelni sem tudja. De miert nem tanitjak meg legalabb alapszinten, legkesobb rezidens koraban??? 20 evvel ezelott ugyanez volt az EKG-val...aztan lassan csak megtanultak (tobbnyire)...<br />
91-ben Berlinben 3NDKs (amugy Pecsen vegzett) orvos alakitott haziorvosi praxist. Ok mar akkor vettek ultrahang berendezest.
https://egbezarva.blog.hu/2019/10/20/valoban_kell-e_ct_minden_fovarosi_keruletbe/full_commentlist/1#c37763322
Válasz erre: Valóban kell-e CT minden fővárosi kerületbe?
2019-10-22T09:03:38+02:00
2019-10-22T09:03:38+02:00
Abbandono
http://blog.hu/user/1484008
Annyit tennék hozzá, hogy az első CT, MR központ nem a MÁV Kórház területén volt, hanem a Határőr úton, ami akkor a még Országos Érsebészeti Klinika része volt, és Központi Diagnosztikai Intézet néven működött, sőt 1987-ben ez volt az első Kelet-Európában, nem csak Magyarországon.
https://egbezarva.blog.hu/2019/10/20/valoban_kell-e_ct_minden_fovarosi_keruletbe/full_commentlist/1#c37762136
Válasz erre: Valóban kell-e CT minden fővárosi kerületbe?
2019-10-21T18:40:09+02:00
2019-10-21T18:40:09+02:00
Kúrtafarkú
http://blog.hu/user/470977
A kormány holnap jelenti be 1500 db Mr illetve CT berendezés vásárlását. Az üzemeltetését várhatóan a Dk-s politikusok fogják végezni, az Ő dolguk lesz az agysebészek importálása is.
https://egbezarva.blog.hu/2019/10/20/valoban_kell-e_ct_minden_fovarosi_keruletbe/full_commentlist/1#c37761600
Válasz erre: Valóban kell-e CT minden fővárosi kerületbe?
2019-10-21T16:33:18+02:00
2019-10-21T16:33:18+02:00
dedoca eder
http://blog.hu/user/1442552
Annyit tennék hozza: svajcban egy faluban tengetem a napjaim. Tavaly nyaron iszonyu fajdalmakkal masztam be a korhazba, 2 oran belul ultrahang majd CT utan tudtak hogy pontosan mi bajom van. Kaptam brutal fajdalomcsillapitot es kezelest, osszesen kb 6 orat szenvedtem. Otthon ez meddig tartott volna? Ket nap mire megnez egy orvos, ujabb egy mire ultrahang es ujabb ket het mire CT. Aki szerint nincs szukseg CT-re minden keruletben, annak javasolnek egy vesekovet, beszelgessunk utana.
https://egbezarva.blog.hu/2019/06/27/miert_szivat_a_wizzair_mindenkit/full_commentlist/1#c37372006
Válasz erre: Miért szívat a Wizzair mindenkit?
2019-06-30T13:52:38+02:00
2019-06-30T13:52:38+02:00
Blogolo Blogi
http://blog.hu/user/1426214
<a href="https://egbezarva.blog.hu/2019/06/27/miert_szivat_a_wizzair_mindenkit?full_commentlist=1#c37371802" class="reply_nick_843950" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37371802 );">@Válasszunk</a>: Jaaaaaj, Drága Barátom, mivel még nem ismerlek nick alapján, végigolvastam a kommentedet és azt az érzésem támadt, hogy neked borzasztó sok problémád van az élettel. Repülőtársaságok, bankok, politika, emberi méltóság és a többi, és a többi.<br /><br />
Mondandód lényegére a következőképpen válaszolok: igen, a wizz-zel sok probléma akad, ezek egy részéről tehet, egy más részéről pedig nem tehet. Mivel úgy a múltban, mint a jelenben is kismillió cikk jelent/jelenik meg a wizz és más légitársaságok működése során feltárt visszásságokról, így neked is jogodban áll eldönteni, hogy ezen tények/álhírek ismeretében a wizz-t vagy egy másik légitársaságot, esetleg egyéb közlekedési eszközt veszel igénybe az általad tervezett utazáshoz. A magam részéről azt javaslom, ha pénzt adsz egy szolgáltatásért, akkor előtte tájékozódj, hogy a pénzedért milyen szolgáltatást kötelesek nyújtani neked. Abban az esetben, ha úgy érzed, hogy nem kaptad meg a pénzedért járó szolgáltatást, akkor tereld az ügyet jogi síkra.<br />
Általában itt jön a bökkenő. Mert pl. a magyar fogyasztóvédelem is tisztában lehetne azzal, ahogy a wizz nem alkalmaz megfelelő számú diszpécsert, aki baj esetén segíteni tudna. A magyar fogyasztóvédelem is tisztában lehetne azzal, hogy aki próbált már a wizz-zel levelezni egy problémásnak ítélt eset kapcsán, az jobb, ha lelkileg előre felkészül a több hónapon keresztül folyó ügyintézésre. Felmerül a kérdés, hogy ha ezen problémák valóban és tömegesen előfordulnak, akkor beszélni kell-e a terület szabályozatlanságáról? Itt pedig jön az újabb kérdés, hogy ha az általad befizetett adóforintokból fenntartott állami szerv rosszul végzi a feladatát, akkor Viktor miért a szotyit köpködi munka helyett és miért nem csap szét az Innovációs és Technológiai Minisztérium állományába delegált mamelukjai között?<br /><br />
De mindegy is; a lényeg, hogy egyedül te döntöd el, hogy mire adsz ki pénzt és ezzel melyik repülőtársaság, bank, stb profitját hizlalod. Ha eldöntötted és nem virítanak, akkor pedig kérd számon őket, ha már az állam képtelen kiállni a saját állampolgárai érdekei mellett
https://egbezarva.blog.hu/2019/06/27/miert_szivat_a_wizzair_mindenkit/full_commentlist/1#c37371802
Válasz erre: Miért szívat a Wizzair mindenkit?
2019-06-30T13:11:06+02:00
2019-06-30T13:11:06+02:00
Válasszunk
http://blog.hu/user/843950
<a href="https://egbezarva.blog.hu/2019/06/27/miert_szivat_a_wizzair_mindenkit?full_commentlist=1#c37367908" class="reply_nick_1426214" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37367908 );">@Blogolo Blogi</a>: Érdekes módon sokan mondják, hogy itt ez így verseny, úgy verseny. Üzletben, politikában és bárhol. Aztán vagy az nyer akit akarsz, vagy nem. Ismerjük azt, hogy az F1-ben is akkor baj, ha egy csapat domináns és mindent megnyer, ha nem a Ferrarinak hívják. <br /><br />
Nekem most veled kapcsolatban a politikai verseny jut eszembe. A választás. Utána, ha nem a DK nyer, hanem a FIDESZ, akkor nem az volt, hogy "rájuk szavaztak a legtöbben, mert politikai verseny és", hanem jön a Blogolo Plogi féle mocskolódóshow. De ugye a bankok közötti verseny helyett is mocskos bankok jönnek. Nem mérce, tisztességes érvelés van, hanem jókora pofa. Egy kattintás az adatlapról és látjuk a tendenciát. Az "ami nekem tetszik, attól minden szemétség természetes, aki nem tetszik az akkor is náci, szemét, stb. ha igaza van" típusú hőzöngés viszont nem legy olyan érvrendszer ami bárkit is meggyőzne.<br /><br />
Kettős mércét alkalmazva, saját becstelenséget felvillantva védeni egy céget, pártot, sportcsapatot, bármit nem feltétlenül jó. Mert, amikor mindent így védesz a kedvenc csapatodtól, a kedvenc politikusaidon át a Wizzairig, akkor kénytelenek vagyunk azt hinni nem egyszer, egy témát érintő hiba a kettős mérce, a becstelenség, hanem a te lényeged, a neveltetésed, amit otthonról hoztál. <br /><br />
Ráadásul a WizzAir és a Ryanair környezetében sok apróság merült fel. Nem a mostani helyzetben, de a felemelkedésük idején volt sok húzás amire kimondták, hogy megtévesztő kereskedelmi gyakorlat volt az árazás. Lőn csoda, pár tételt már most is bele kell írni. Érdekes, hogy a fapadosok gyakorlatát kritizáló emberek rámutatnak, hogy ahogy pl. a hitelkártya is azért gond, mert a fogyasztó nem tudja felmérni a kockázatot, akár a devizahitel (hiába volt jobb, mint a forinthitel) kapcsán is az a baj, hogy a fogyasztó nem tud mérlegelni. <br /><br />
És igen a politikai versenyben is ez a baj. Most is, hogy FIDESZ kormány van, de ez volt a baj 2006-ban is, talán emlékszel egy bizonyos beszédre, és ez volt a baj akkor is, amikor Horn a 3,60-as kenyér témával nyert választást. Éppen így az informálódott, felelős döntés kérdésköre volt az amikor egy angol nőt ítéltek el azért, mert magát férfinak hazudva fektette meg a barátnőjét. Nem Pride Week és transzman büszkeség kérdése, hanem informálódott döntés, önrendelkezés a téma. És az, hogy akitől ezt elveszik, annak a méltósága is sérül, mert ugye hülyének nézik. Szóval a piaci verseny is jelentős részben arról szól, hogy TE választhass, te dönthess az életed, a környezeted felett a tények ismeretében. <br /><br />
Ugyanez a helyzet akkor, ha az Il Ferro nézi hülyének, vagy a bank. Lehetnek fokozatok, különbségek, de ez egy vörös vonal. Egy olyan vörös vonal, amit a WizzAir és a Ryanair a saját üzleti koncepció alapköveként lépett át, ezért lett később kötelező pár dolgot a jegyár részeként feltüntetni. De alapvető dolog, hogy kellően sok esemény esetén a kockázatokkal már könnyű költségként számolni. A terv az volt, hogy a hitelkártya üzlet is a "büntetésektől" működik üzletként, a tranzakciós költségek nem elegendőek. Szóval, ha nem lehet sok költségeket elrejteni, majd változnak gyakrabban a szabályok, szigorúbb lesz az ellenőrzés. <br /><br />
Ha ez nem volt elég, akkor hogyan lehet sokmindent kivenni a szolgáltatásból, felárrasá tenni, hogy amikor az árösszehasonlító oldalon az ügyfél választ akkor véletlenül se a pontos, releváns információ birtokában hozzon döntést, hanem meg tudja őket vezetni pár ilyen cég. Ők nem partnerek, ügyfelek akiket tisztelsz, hanem megvezethető hülyék alapon diktálni a feltételeket. Nos ez megalázó. Akkor is, ha nem vagy hülye, nem dőlsz be, csak annak néznek, akként kezelnek. És persze amikor ezért neked is több időbe tellik a valóban releváns információt előkeríteni, több munkádba kerül, stb. az is aggasztó. <br /><br />
De a történetnek itt még nincs vége. Ha sok összehasonlító oldalon az ilyen árat kommunikálnák, de náluk már lenne valami kalkulátor egyszerűbben, az is irritáló lenne, de sokmindent kb. a rendelési folyamat végén tudsz meg. Erre időd megy el, az idő pedig pénz. Szóval van egy jó esély arra, hogy a téged tudatosan gecit fogod választani, a neked valóban olcsóbb, jobb alternatíva helyett, mert ugye több idő, munka megkeresni a jót. Ez viszont a jót, a tisztességes innováció lehetőségét és sok minden mást kiszorít a piacról. Nem fér bele a tisztességes versenybe. <br /><br />
És utána szenvedj, senkit nem érdekel a méltóságod, ha feladod ők meg húzták az időt, akkor megússzák a törvényesen járó kártérítés kifizetését. Azaz kibújnak a törvény alól megszegik azt. <br /><br />
Nem a légiközlekedés úri, vagy luxus voltát kell visszasírni, hanem az emberi méltóságot, tisztességet, korrekt versenyt, amit ezek a fapadosok ignorálnak. Ha a jegyárakat adott színvonalú (egységes) szolgáltatásra kellene feltüntetni, akkor a költségek átcsoportosítása "extrákra" nem működne, nehezebb lenne átverni a fogyasztót. Ha az időhúzás miatt nem feladnád és elesnél a kártérítésről, hanem többet kapnál mindjárt más lenne a helyzet.
https://egbezarva.blog.hu/2019/06/27/miert_szivat_a_wizzair_mindenkit/full_commentlist/1#c37370328
Válasz erre: Miért szívat a Wizzair mindenkit?
2019-06-29T19:15:02+02:00
2019-06-29T19:15:02+02:00
okleveles naiv
http://blog.hu/user/272724
Amíg csirkefarhát áron adják a jegyet, az otthagyott hőbörgők is velük repülnek újra.<br />
A profit pedig úgy ennyi, h a bevételből az egyéb ktsgek mellett levonták azt a pár € kártérítést, amit az egy-két reklamálónak kellett fizetniük.<br />
A góré pedig azért kap nagy zsét, mert ügyesen egyensúlyozza a céget a minimális ktsgek és az elégséges szolgáltatás között úgy, h minél nagyobb legyen a profit.<br />
Hogy pár csóri utas mindig megszívja? És? Nem ők a részvényesek.<br />
Előbbiek egy empatikus gentlemant akarnak főnöknek, utóbbiak egy véresszájú barbárt, aki előbbiek letépett lábát használja bunkónak.<br />
Na, melyik modell működik? :D
https://egbezarva.blog.hu/2019/06/27/miert_szivat_a_wizzair_mindenkit/full_commentlist/1#c37368780
Válasz erre: Miért szívat a Wizzair mindenkit?
2019-06-29T10:34:15+02:00
2019-06-29T10:34:15+02:00
Weidmüller
http://blog.hu/user/304809
<a href="https://egbezarva.blog.hu/2019/06/27/miert_szivat_a_wizzair_mindenkit?full_commentlist=1#c37367828" class="reply_nick_1195305" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37367828 );">@zenitó</a>: Véget ért az iskola,vakáció van tanár elvtárs. Majd szeptemberben újra...Addig nyaralj,válts Eurót és jó utat a wizzair rel Lengyelbe
https://egbezarva.blog.hu/2019/06/27/miert_szivat_a_wizzair_mindenkit/full_commentlist/1#c37368728
Válasz erre: Miért szívat a Wizzair mindenkit?
2019-06-29T10:12:37+02:00
2019-06-29T10:12:37+02:00
Merlot
http://blog.hu/user/5071
Ennyi wizzar seggnyalót, mint itt....!<br />
Meg is érdemlitek, hogy alkalmanként birkaként terelgessenek a repülőikbe. :D
https://egbezarva.blog.hu/2019/06/27/miert_szivat_a_wizzair_mindenkit/full_commentlist/1#c37368532
Válasz erre: Miért szívat a Wizzair mindenkit?
2019-06-29T09:11:34+02:00
2019-06-29T09:11:34+02:00
Delta11
http://blog.hu/user/1462570
Tudomásul kell venni, hogy ezért az árért ezt nyújtják, és akinek ez nem tetszik más légitárssággal utazzon vagy más közlekedési eszközzel. Én nem akarok drágább jegyárat. Rendszeresen repülök velük és egyszer volt egy 1 órás késés. Az autópályákon többször voltam egy két órás dugóban pedig ott is fizettem díjat. Azért azt meg kell nézni hogy, hány járatra jut egy két problémás út, és más légitársaságoknál mennyi probléma van. De az nem hír nálunk csak a Wizzair ügyei.
https://egbezarva.blog.hu/2019/06/27/miert_szivat_a_wizzair_mindenkit/full_commentlist/1#c37368368
Válasz erre: Miért szívat a Wizzair mindenkit?
2019-06-29T08:23:19+02:00
2019-06-29T08:23:19+02:00
Kelly és a szexi dög
http://blog.hu/user/408667
Legyen inkább 100 euroval drágább a jegy, de cserébe nyugodtan utazom!
https://egbezarva.blog.hu/2019/06/27/miert_szivat_a_wizzair_mindenkit/full_commentlist/1#c37368206
Válasz erre: Miért szívat a Wizzair mindenkit?
2019-06-29T07:15:17+02:00
2019-06-29T07:15:17+02:00
juletræ
http://blog.hu/user/824344
<a href="https://egbezarva.blog.hu/2019/06/27/miert_szivat_a_wizzair_mindenkit?full_commentlist=1#c37367848" class="reply_nick_171365" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37367848 );">@Brix</a>: nem veletlenul lobbizott a varadi az eunal a malev tiltott allani tamogatasa miatt. Merthogy ugye az serti a versenyt.<br /><br />
Egyebkent meg addig kene oket buntetni amig be nem szereznek 1-2 plusz repulot a varatlan helyzetek ellen, tartaleknak. Ezaltal ez megjelenne koltsegnek igy a jegyarakban is. Es objektive ossze lehetne hasonlitani higy mi mennyibe kerul es ezert milyen nem monetarizalhato (pl udvariassag ugyfelbaratsag) szolgaltatast af.
https://egbezarva.blog.hu/2019/06/27/miert_szivat_a_wizzair_mindenkit/full_commentlist/1#c37368134
Válasz erre: Miért szívat a Wizzair mindenkit?
2019-06-29T06:11:48+02:00
2019-06-29T06:11:48+02:00
juletræ
http://blog.hu/user/824344
<a href="https://egbezarva.blog.hu/2019/06/27/miert_szivat_a_wizzair_mindenkit?full_commentlist=1#c37367460" class="reply_nick_35019" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37367460 );">@Midnight Run</a>: a bankok meg okoljak a penzmosas elleni szabalyozast es a tokeszuksegleti iranyelveket, mi? <br />
Ha a bankok ezeket megszegik milliard eurs buntetest kapnak. A viszer megszegte az utadok jogairol szolo eus direktivat (ami pontolyan unios joganyag mint a crd 4 ami a bankok tokeszuksegletet szabslyozza) ugyhogy hadonlo modon kene vele elbanni mint a bankokkal
https://egbezarva.blog.hu/2019/06/27/miert_szivat_a_wizzair_mindenkit/full_commentlist/1#c37368024
Válasz erre: Miért szívat a Wizzair mindenkit?
2019-06-29T01:53:38+02:00
2019-06-29T01:53:38+02:00
Etniez
http://blog.hu/user/75442
<a href="https://egbezarva.blog.hu/2019/06/27/miert_szivat_a_wizzair_mindenkit?full_commentlist=1#c37367390" class="reply_nick_35019" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37367390 );">@Midnight Run</a>: én úgy ünnepeltem, hogy inkább a BA-nál vettem jegyet, pedig 2x volt.
https://egbezarva.blog.hu/2019/06/27/miert_szivat_a_wizzair_mindenkit/full_commentlist/1#c37367954
Válasz erre: Miért szívat a Wizzair mindenkit?
2019-06-29T00:22:47+02:00
2019-06-29T00:22:47+02:00
miért
http://blog.hu/user/89270
Váradi elvtárs ügyesen hamisitja a statisztikákat.
https://egbezarva.blog.hu/2019/06/27/miert_szivat_a_wizzair_mindenkit/full_commentlist/1#c37367924
Válasz erre: Miért szívat a Wizzair mindenkit?
2019-06-29T00:03:44+02:00
2019-06-29T00:03:44+02:00
tompus
http://blog.hu/user/51185
<a href="https://egbezarva.blog.hu/2019/06/27/miert_szivat_a_wizzair_mindenkit?full_commentlist=1#c37367620" class="reply_nick_1397529" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37367620 );">@Fapadoscsalád</a>: Tévedsz. A mekiben senki sem vár costes menüt, hanem elvárja, hogy ne kapjon szalmonellát. És nem is kap. A wizznél igen.
https://egbezarva.blog.hu/2019/06/27/miert_szivat_a_wizzair_mindenkit/full_commentlist/1#c37367908
Válasz erre: Miért szívat a Wizzair mindenkit?
2019-06-28T23:50:23+02:00
2019-06-28T23:50:23+02:00
Blogolo Blogi
http://blog.hu/user/1426214
<a href="https://egbezarva.blog.hu/2019/06/27/miert_szivat_a_wizzair_mindenkit?full_commentlist=1#c37367848" class="reply_nick_171365" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37367848 );">@Brix</a>: "A valódi versenypiacon mindig csökken a zsebre tehető profit"<br /><br />
A wizz profitja abbol szarmazik, hogy sokan veszik igenybe az altala kinalt szolgaltatast. Ezek az emberek azert vasaroljak meg a wizz altal kinalt szolgaltatast, mert azt a fennallo lehetosegek kozul a maguk szamara a leginkabb optimalisnak tartjak. Gondolom, ha extra profitra lehetne szert tenni, akkor mas legitarsasagok is ramozdulnanak az adott uticelra. Ehelyett pl. Londonbol ujabban nem csak Lutonrol, hanem az easyjet bazisrepulotererol, Gatwickrol is repul a wizz - gondolom nem veszteseget termelnek - pedig az easyjetnek regota van mar jarata Bp-re.
https://egbezarva.blog.hu/2019/06/27/miert_szivat_a_wizzair_mindenkit/full_commentlist/1#c37367848
Válasz erre: Miért szívat a Wizzair mindenkit?
2019-06-28T23:12:21+02:00
2019-06-28T23:12:21+02:00
Brix
http://blog.hu/user/171365
<a href="https://egbezarva.blog.hu/2019/06/27/miert_szivat_a_wizzair_mindenkit?full_commentlist=1#c37367738" class="reply_nick_1426214" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37367738 );">@Blogolo Blogi</a>: Annyira nem válogathatsz a lègitársaságok között , főleg nem minden desztinációra. Kínálati oligopol piac van, ha valódi verseny lenne, akkor nem is tudnának ekkora profitot realizálni, mert a verseny lenyomja az árakat....A valós ár mindig jóval magasabb a fapadosoknál, mert rengeteg az implicit költsèg ès a vègèn már nem is lesz annyira olcsó, ha az ember " szolgáltatást " akar venni... Mondok egy másik pèldát. Korábban volt számos fapados busztársaság Európában, ès a alacsonyabb szállítási árak, utána jött a Flixbusz ès szinte megvett mindent ( Polski bus) azóta minden jóval drágább lett....Ma ha lètezne Malèv ,akkor a wizzair- is jobban rá lenne kènyszerülve a versenyre. Mivel igazi konkurencia sok desztinációra nincs, mindent megengedheti maguknak ès az extraprofit is ekkor kèpződik, mert annyièrt adják a jegyet szinte ,amennyit nem szègyellnek elkèrni èrte. Lehet hogy kicsit eltúloztam,de a helyzet lènyege mègis ez. A valódi versenypiacon mindig csökken a zsebre tehető profit a nagyobb verseny miatt ès a jó szolgáltatás is jobban biztosított!
https://egbezarva.blog.hu/2019/06/27/miert_szivat_a_wizzair_mindenkit/full_commentlist/1#c37367828
Válasz erre: Miért szívat a Wizzair mindenkit?
2019-06-28T23:06:54+02:00
2019-06-28T23:06:54+02:00
zenitó
http://blog.hu/user/1195305
Ennyire igénytelen írást ritkán lehet olvasni. Az euró nem nagy E betűvel írandó,mert nem tulajdonnév.<br />
Nincs olyan magyar szó,hogy "képpen" tehát olyan sincs,hogy viszonyítás képpen. Van helyette viszonyításképpen. A lengyel szót sem írjuk nagybetűvel, még akkor sem sem,ha szeretjük a lengyeleket.
https://egbezarva.blog.hu/2019/06/27/miert_szivat_a_wizzair_mindenkit/full_commentlist/1#c37367748
Válasz erre: Miért szívat a Wizzair mindenkit?
2019-06-28T22:26:18+02:00
2019-06-28T22:26:18+02:00
FILTOL
http://blog.hu/user/67070
nem tudom ennyi penzert megis mit akartok wazz.a ryanair ugyanaz a fos...
https://egbezarva.blog.hu/2019/06/27/miert_szivat_a_wizzair_mindenkit/full_commentlist/1#c37367746
Válasz erre: Miért szívat a Wizzair mindenkit?
2019-06-28T22:25:28+02:00
2019-06-28T22:25:28+02:00
balkon-úr
http://blog.hu/user/284436
Lehet, hogy mégsem ok nélkül ment csődbe a MALÉV? (Ott még sok minden az utasok érdekében volt) Valakik így tudtak helyet csinálni ezeknek a" NEM szolgáltatóknak", akik magasról tesznek az utas érdekeire.
https://egbezarva.blog.hu/2019/06/27/miert_szivat_a_wizzair_mindenkit/full_commentlist/1#c37367738
Válasz erre: Miért szívat a Wizzair mindenkit?
2019-06-28T22:23:51+02:00
2019-06-28T22:23:51+02:00
Blogolo Blogi
http://blog.hu/user/1426214
<a href="https://egbezarva.blog.hu/2019/06/27/miert_szivat_a_wizzair_mindenkit?full_commentlist=1#c37367430" class="reply_nick_171365" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37367430 );">@Brix</a>: "Hangsúlyozom: ez egy szerencsétlen monopol piac"<br />
"Én titkon abban reménykedem, hogy kapnak egy olyan konkurenst"<br /><br />
Neked tulhevult az agyad? Szamtalan konkutense van, barki eldontheti melyiket valasztja. Legitarsasagok kozul is valogathatsz es persze ott van meg a MÁV, VOLÁN es meg a sajat gepjarmuvedrol szo sem esett. <br />
Lehet a wizzairt szidni, de ez egy piaci alapokon mukodo vallalkozas, aminek az a celja, hogy profitot termeljen. Es termel.
https://egbezarva.blog.hu/2019/06/27/miert_szivat_a_wizzair_mindenkit/full_commentlist/1#c37367694
Válasz erre: Miért szívat a Wizzair mindenkit?
2019-06-28T21:59:59+02:00
2019-06-28T21:59:59+02:00
zotyabacsi
http://blog.hu/user/539486
Egy kapitalista vállalatnak nem kell feltétlenül, hogy lelkiismerete legyen. Erre van az állam, hogy alkalmanként pár millióra megbüntesse ha a kapzsiságában túl messzire ment. Az utasoknak kell tudatosabbnak lenniük, és egy családi nyaralásra olyan társasággal menni amelyik nem fogja cserbenhagyni külföldön.
https://egbezarva.blog.hu/2019/06/27/miert_szivat_a_wizzair_mindenkit/full_commentlist/1#c37367684
Válasz erre: Miért szívat a Wizzair mindenkit?
2019-06-28T21:57:17+02:00
2019-06-28T21:57:17+02:00
slowMotion
http://blog.hu/user/618733
Igen, a nagysebessegu vonatot kellett volna fejleszteni ..mint kinaban vagy japanban
https://egbezarva.blog.hu/2019/06/27/miert_szivat_a_wizzair_mindenkit/full_commentlist/1#c37367620
Válasz erre: Miért szívat a Wizzair mindenkit?
2019-06-28T21:41:56+02:00
2019-06-28T21:41:56+02:00
Fapadoscsalád
http://blog.hu/user/1397529
Kedves blogoló!<br />
Ajánlom figyelmedbe az annual reporton kívül Ács Gábor: Fapados forradalom című könyvét. A legjobb magyarnyelvű könyv , ami a témában született. Ács Gábortól olvastam eddig az egyetlen értelmes Váradi interjúkat. És talán Vörös Szabolcstól a leggagyibb, leghőzöngősebbet. <br /><br />
Egyetlen megjegyzés: noha az annual reportokban mindig benne van a vezérigazgató jövedelmezése, mikor vetkőzzük le ezt a provinciális magyar szokást, hogy más zsebében turkálunk és azzal hergeljük a népet?!<br /><br />
Kedves Brix!<br />
A kapzsi, cinikus Váradiékra reagálva. Olvastál rendes angol nyelvű interjúkat O'Leary-vel? A cinikusság ott kezdődik, meg még más is..... A Mekiben sem hőzöngök, hogy nem Costes kaját kapok azon az áron...<br /><br />
Üdv, Enikő
https://egbezarva.blog.hu/2019/06/27/miert_szivat_a_wizzair_mindenkit/full_commentlist/1#c37367606
Válasz erre: Miért szívat a Wizzair mindenkit?
2019-06-28T21:40:03+02:00
2019-06-28T21:40:03+02:00
Punxsutawney Mormota
http://blog.hu/user/212886
A Ryanairnek nagyságrendekkel nagyobb és durvább cirkuszai vannak / voltak és élnek-virulnak. Pontosan tudják hogy amíg szezonon kívül 10 euro alatt adnak el egy jegyet, addig az utasok pont leszarják a kényelmetlenésgeket, illetve a beüt a "velünkezuccsefordulhatelő" effektus... Akik most anyáznak és esküdöznek, hogy a Wizzel aztán soha többet sehova! kis duzzogás után ugyanúgy megveszik majd a következő jegyet, merthogy a villám sem csap be kétszer ugyanarra a helyre. Ami ugye nem igaz. :)
https://egbezarva.blog.hu/2019/06/27/miert_szivat_a_wizzair_mindenkit/full_commentlist/1#c37367546
Válasz erre: Miért szívat a Wizzair mindenkit?
2019-06-28T21:24:56+02:00
2019-06-28T21:24:56+02:00
Brix
http://blog.hu/user/171365
<a href="https://egbezarva.blog.hu/2019/06/27/miert_szivat_a_wizzair_mindenkit?full_commentlist=1#c37367460" class="reply_nick_35019" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37367460 );">@Midnight Run</a>: Persze , valakire mindig kell mutogatni, hogy mièrt nem szolgáltatnak rendesen, miközben irreális magyságú extraprofitot realizálnak....Ami a London- Kelet- Európa munkásjáratokon elèg volt, az a normál igènyű utazóknak már nem elèg...AZ EU annyiban hibás, hogy már règes règen brutálisan kellett volna fejleszteni a nagysebessègű nemzetközi vonatközlekedèst ,hogy a wizzair- hez ès a flixbushoz hasonló piaci monopol helyzetet kierőszakoló , nulla szolgáltatást nyújtó cègek eltűnjenek a piacról...
https://egbezarva.blog.hu/2019/06/27/miert_szivat_a_wizzair_mindenkit/full_commentlist/1#c37367460
Válasz erre: Miért szívat a Wizzair mindenkit?
2019-06-28T21:00:29+02:00
2019-06-28T21:00:29+02:00
Midnight Run
http://blog.hu/user/35019
<a href="https://egbezarva.blog.hu/2019/06/27/miert_szivat_a_wizzair_mindenkit?full_commentlist=1#c37367430" class="reply_nick_171365" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37367430 );">@Brix</a>: Váradi nem az államot okolja, hanem a rossz európai légügyi szabályozást, ami miatt rendszeresek a késések.<br />
Ha más európai szabályozás jön, ami mondjuk jobban sújtja a légitársadágokaz, ha otthagyják az utast, akkor az érződni fog az árban.<br />
Egyébként a Ryanair, Easyjet pont olyan vetélytárs, mint amiről te is beszélsz, de a flixbusz vagy a többi hagyományos társaság os az.
https://egbezarva.blog.hu/2019/06/27/miert_szivat_a_wizzair_mindenkit/full_commentlist/1#c37367430
Válasz erre: Miért szívat a Wizzair mindenkit?
2019-06-28T20:50:36+02:00
2019-06-28T20:50:36+02:00
Brix
http://blog.hu/user/171365
"15 percet meghaladó késések a járatok 80 százalékát nem érinti." Szerintem pont fordítva igaz: a járatok 80%-a többet késik 15 percnél... Néhány napja a római járat, oda 2 órát, vissza egy órát késett... Közben megnéztem , sem az Alitalia , sem a Ryanair nem késett közel sem ennyit, ugyanarra a desztinációra..<br />
Egy lehetőség van: az államnak be kell avatkoznia és extra büntetéseket kell kiszabni , az emberek brutális átverésére szakosodott wizzair-re... Ez nem légitársaság, csak imitáció-és akkor még van pofája Váradinak az államot és a jogi szabályozást okolni, a nem tájékoztatásért és a nulla szolgáltatásért... Hangsúlyozom: ez egy szerencsétlen monopol piac , így az államnak újra kellene szabályozni a szolgáltatási szerződéseket hogy felszámolják ezeket az áldatlan állapotokat! Én titkon abban reménykedem, hogy kapnak egy olyan konkurenst , amely hosszú távra tervez és valóban szolgáltatni akar , nem átverni , a kapzsi, cinikus Váradiék meg mennek a levesbe!
https://egbezarva.blog.hu/2019/06/27/miert_szivat_a_wizzair_mindenkit/full_commentlist/1#c37367390
Válasz erre: Miért szívat a Wizzair mindenkit?
2019-06-28T20:38:24+02:00
2019-06-28T20:38:24+02:00
Midnight Run
http://blog.hu/user/35019
miért alakult így ez a modelt. Ezt a Váradit inkább ünnepelni kéne, sikeres céget hozott létre, konkurrenciája a Ryanairnek és több eléréssel rendelkezik, mint a Malév anno.
https://egbezarva.blog.hu/2019/06/27/miert_szivat_a_wizzair_mindenkit/full_commentlist/1#c37367388
Válasz erre: Miért szívat a Wizzair mindenkit?
2019-06-28T20:38:24+02:00
2019-06-28T20:38:24+02:00
Midnight Run
http://blog.hu/user/35019
miért alakult így ez a modelt. Ezt a Váradit inkább ünnepelni kéne, sikeres céget hozott létre, konkurrenciája a Ryanairnek és több eléréssel rendelkezik, mint a Malév anno.
https://egbezarva.blog.hu/2019/06/27/miert_szivat_a_wizzair_mindenkit/full_commentlist/1#c37367382
Válasz erre: Miért szívat a Wizzair mindenkit?
2019-06-28T20:36:55+02:00
2019-06-28T20:36:55+02:00
Midnight Run
http://blog.hu/user/35019
Ha elolvassa a szerző a Váradival lévő interjút, akkor megérti, hogy mi