Égbezárva

Égbezárva

Miért szívat a Wizzair mindenkit?

2019. június 27. - Tamás75

Egymást érik a botrányok a magyar Wizzair járatokon. Hátrahagyott utasok, durva késések, nulla tájékoztatás, zsebkendő méretű ingyen fedélzetre vihető poggyász. Meddig feszítheti az utasok idegeit egy légitársaság, hol a határ?maxresdefault-2.jpg

A helyzet az hogy nagyon sokáig. Wizzairt nem igazán hatja meg egyes magyar utasok kálváriája, kényelmetlenségei. A járatok 99,7%-a elmegy és visszaérkezik törlés nélkül és a 15 percet meghaladó késések a járatok 80 százalékát nem érinti. Az utasok nem tántorodnak el egy újabb jegyvásárlástól korábbi rossz élmények miatt olyan mértékben, hogy számottevő lenne. A kommunikácóban ugyan nagy hangsúlyt helyez a légitársaság arra, hogy Európa egyik vezető légitársaságának állítsa be magát: több mint 30 millió szállított utas évente, száz repülőgépből álló flotta stb. A statisztikák ahogy a mondás tartja csak arra jók mint a női fürdőruha: a lényeget eltakarják. A cégcsoport valójában egy masszívan profitorientált üzleti vállalkozás, amelynek növekedése stabil, nyereségessége figyelemre méltó: közel 90 milliárd Ft profitja volt 2018-ban. Váradi József Wizzair vezérigazgató pedig köszöni szépen jól alszik, és teljes nyugalomban felveszi havi százezer Eurót (azaz 32.400.000. Ft-ot) meghaladó fizetését. Éves jövedelme a Wizzair 2018-as éves jelentése szerint meghaladja az 1,2 millió Eurót. 

De mielőtt hanyatt esnénk a Wizzair egyébként sikeres üzleti eredményeitől vagy nagyságától, azért nem árt tudni: a Wizzair valójában egy esernyő alatt tartott egységes, de sok törpe légitársaság csoportja. A cégcsoport 16 főként Kelet-európai országban tart fent bázisokat, melyek közül a magyar csak a harmadik legnagyobb. Ráadásul a 16 országból 12-ben 4 vagy kevesebb gépet állomásoztat a Wizz. Legtöbb gépe a lengyel piacon üzemel, ott 25 db. Viszonyítás képpen: a Lengyel nemzeti légitársaság a LOT jelenleg 80 gépből álló flottát üzemeltet. A 2018-as adatok szerint a Wizzairnek Magyarországon 12 db repülőgépe működött. (A Malév fénykorában közel 30 géppel rendelkezett.) Nem lehet tehát a Wizzairt olyan értelemben nagy légitársaságként számon tartani mint a Lufthansát, British Airways vagy az Air France-ot. Ezek a nagy társaságok árbevételei egyenként, egy országra vetíve is közel tízszeresét produkálják a Wizzair teljes árbevételének.

Persze, lehet riogatni az utasokat, hogy megduplázná a jegyárakat, ha növelni kellene az ügyfélszolgálat létszámát, ahogy nyilatkozta nemrég Váradi. Ez teljes badarság. A magyar piaci eladások szinte kimutathatatlanok a Wizzair számai közt, annyira csekély súllyal esnek latba. A Wizzair nyilvános hazai cégbeszámolójának adatai szerint a belföldi értékesítés árbevétele nem éri el a 0,3%-át a Wizzair hálózat teljes árbevételének. Nincs hatása egy-egy botrányos ügynek a cégcsoport eredményére. Az utasok rendkívül árérzékenyek, és nem fognak más légitársaságot választani, ha az drágább. 

És végül ejtsünk szót a poggyászlimitekről is, az örök slágertémáról. Miért lehet csak ultrakicsi csomagot felvinni díjmentesen? Miért kell megvenni az elsőbbségi beszállást? Miért kerül egy vagyonba a feladott poggyász? Van egy technikai oka a dolognak: az Airbus A320 géptípus 180 fős befogadó képességre 85 db gurulós fedélzeti méretű poggyásznak van hely az ülések feletti tárolókban. Ennyi a gép fizikai kapacitása. Mivel a feladott poggyász drágább mint a gurulós fedélzeti poggyász díja, értelem szerint nagyobb a kereslet utóbbi elhelyezésére, így könnyebben eladhatók egyéb összekapcsolt szolgáltatásokkal. (Pl. Priority). De aki esetleg még mindíg értetlenkedne: egy hagyományos légitársaság árbevételének 90%-át a jegyár bevételek képezik. A Wizzair esetében ez mindössze 58,4% és az úgynevezett kiegészítő (ancillary) bevételek több mint 41%-át képezi az összes bevételnek. A kiegészítő bevételekhez tartozik pl. a foglalás tartása 48 órára szolgáltatás díja is, és a fedélzeten eladott sonkászsömle is. Bár gyaníthatóan kevesebb szendót ad el a Wizzair egy évben mint amennyi a poggyász után kaszál be pénzt. Ami a jegyárból kimaradt - hogy vonzó legyen - azt a kiegészítő bevételeken szedik vissza.

Forrás: Wizz Air Holdings Plc Annual report and accounts 2018https://cdn.static.wizzair.com/.../2018/.../Wizz_Air_Holdings_Plc_Annual_report_and_a...

A bejegyzés trackback címe:

https://egbezarva.blog.hu/api/trackback/id/tr2014913694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Midnight Run 2019.06.28. 20:36:55

Ha elolvassa a szerző a Váradival lévő interjút, akkor megérti, hogy mi

Midnight Run 2019.06.28. 20:38:24

miért alakult így ez a modelt. Ezt a Váradit inkább ünnepelni kéne, sikeres céget hozott létre, konkurrenciája a Ryanairnek és több eléréssel rendelkezik, mint a Malév anno.

Midnight Run 2019.06.28. 20:38:24

miért alakult így ez a modelt. Ezt a Váradit inkább ünnepelni kéne, sikeres céget hozott létre, konkurrenciája a Ryanairnek és több eléréssel rendelkezik, mint a Malév anno.

Brix 2019.06.28. 20:50:36

"15 percet meghaladó késések a járatok 80 százalékát nem érinti." Szerintem pont fordítva igaz: a járatok 80%-a többet késik 15 percnél... Néhány napja a római járat, oda 2 órát, vissza egy órát késett... Közben megnéztem , sem az Alitalia , sem a Ryanair nem késett közel sem ennyit, ugyanarra a desztinációra..
Egy lehetőség van: az államnak be kell avatkoznia és extra büntetéseket kell kiszabni , az emberek brutális átverésére szakosodott wizzair-re... Ez nem légitársaság, csak imitáció-és akkor még van pofája Váradinak az államot és a jogi szabályozást okolni, a nem tájékoztatásért és a nulla szolgáltatásért... Hangsúlyozom: ez egy szerencsétlen monopol piac , így az államnak újra kellene szabályozni a szolgáltatási szerződéseket hogy felszámolják ezeket az áldatlan állapotokat! Én titkon abban reménykedem, hogy kapnak egy olyan konkurenst , amely hosszú távra tervez és valóban szolgáltatni akar , nem átverni , a kapzsi, cinikus Váradiék meg mennek a levesbe!

Midnight Run 2019.06.28. 21:00:29

@Brix: Váradi nem az államot okolja, hanem a rossz európai légügyi szabályozást, ami miatt rendszeresek a késések.
Ha más európai szabályozás jön, ami mondjuk jobban sújtja a légitársadágokaz, ha otthagyják az utast, akkor az érződni fog az árban.
Egyébként a Ryanair, Easyjet pont olyan vetélytárs, mint amiről te is beszélsz, de a flixbusz vagy a többi hagyományos társaság os az.

Brix 2019.06.28. 21:24:56

@Midnight Run: Persze , valakire mindig kell mutogatni, hogy mièrt nem szolgáltatnak rendesen, miközben irreális magyságú extraprofitot realizálnak....Ami a London- Kelet- Európa munkásjáratokon elèg volt, az a normál igènyű utazóknak már nem elèg...AZ EU annyiban hibás, hogy már règes règen brutálisan kellett volna fejleszteni a nagysebessègű nemzetközi vonatközlekedèst ,hogy a wizzair- hez ès a flixbushoz hasonló piaci monopol helyzetet kierőszakoló , nulla szolgáltatást nyújtó cègek eltűnjenek a piacról...

Punxsutawney Mormota 2019.06.28. 21:40:03

A Ryanairnek nagyságrendekkel nagyobb és durvább cirkuszai vannak / voltak és élnek-virulnak. Pontosan tudják hogy amíg szezonon kívül 10 euro alatt adnak el egy jegyet, addig az utasok pont leszarják a kényelmetlenésgeket, illetve a beüt a "velünkezuccsefordulhatelő" effektus... Akik most anyáznak és esküdöznek, hogy a Wizzel aztán soha többet sehova! kis duzzogás után ugyanúgy megveszik majd a következő jegyet, merthogy a villám sem csap be kétszer ugyanarra a helyre. Ami ugye nem igaz. :)

Fapadoscsalád 2019.06.28. 21:41:56

Kedves blogoló!
Ajánlom figyelmedbe az annual reporton kívül Ács Gábor: Fapados forradalom című könyvét. A legjobb magyarnyelvű könyv , ami a témában született. Ács Gábortól olvastam eddig az egyetlen értelmes Váradi interjúkat. És talán Vörös Szabolcstól a leggagyibb, leghőzöngősebbet.

Egyetlen megjegyzés: noha az annual reportokban mindig benne van a vezérigazgató jövedelmezése, mikor vetkőzzük le ezt a provinciális magyar szokást, hogy más zsebében turkálunk és azzal hergeljük a népet?!

Kedves Brix!
A kapzsi, cinikus Váradiékra reagálva. Olvastál rendes angol nyelvű interjúkat O'Leary-vel? A cinikusság ott kezdődik, meg még más is..... A Mekiben sem hőzöngök, hogy nem Costes kaját kapok azon az áron...

Üdv, Enikő

slowMotion 2019.06.28. 21:57:17

Igen, a nagysebessegu vonatot kellett volna fejleszteni ..mint kinaban vagy japanban

zotyabacsi 2019.06.28. 21:59:59

Egy kapitalista vállalatnak nem kell feltétlenül, hogy lelkiismerete legyen. Erre van az állam, hogy alkalmanként pár millióra megbüntesse ha a kapzsiságában túl messzire ment. Az utasoknak kell tudatosabbnak lenniük, és egy családi nyaralásra olyan társasággal menni amelyik nem fogja cserbenhagyni külföldön.

Blogolo Blogi 2019.06.28. 22:23:51

@Brix: "Hangsúlyozom: ez egy szerencsétlen monopol piac"
"Én titkon abban reménykedem, hogy kapnak egy olyan konkurenst"

Neked tulhevult az agyad? Szamtalan konkutense van, barki eldontheti melyiket valasztja. Legitarsasagok kozul is valogathatsz es persze ott van meg a MÁV, VOLÁN es meg a sajat gepjarmuvedrol szo sem esett.
Lehet a wizzairt szidni, de ez egy piaci alapokon mukodo vallalkozas, aminek az a celja, hogy profitot termeljen. Es termel.

balkon-úr 2019.06.28. 22:25:28

Lehet, hogy mégsem ok nélkül ment csődbe a MALÉV? (Ott még sok minden az utasok érdekében volt) Valakik így tudtak helyet csinálni ezeknek a" NEM szolgáltatóknak", akik magasról tesznek az utas érdekeire.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2019.06.28. 22:26:18

nem tudom ennyi penzert megis mit akartok wazz.a ryanair ugyanaz a fos...

zenitó 2019.06.28. 23:06:54

Ennyire igénytelen írást ritkán lehet olvasni. Az euró nem nagy E betűvel írandó,mert nem tulajdonnév.
Nincs olyan magyar szó,hogy "képpen" tehát olyan sincs,hogy viszonyítás képpen. Van helyette viszonyításképpen. A lengyel szót sem írjuk nagybetűvel, még akkor sem sem,ha szeretjük a lengyeleket.

Brix 2019.06.28. 23:12:21

@Blogolo Blogi: Annyira nem válogathatsz a lègitársaságok között , főleg nem minden desztinációra. Kínálati oligopol piac van, ha valódi verseny lenne, akkor nem is tudnának ekkora profitot realizálni, mert a verseny lenyomja az árakat....A valós ár mindig jóval magasabb a fapadosoknál, mert rengeteg az implicit költsèg ès a vègèn már nem is lesz annyira olcsó, ha az ember " szolgáltatást " akar venni... Mondok egy másik pèldát. Korábban volt számos fapados busztársaság Európában, ès a alacsonyabb szállítási árak, utána jött a Flixbusz ès szinte megvett mindent ( Polski bus) azóta minden jóval drágább lett....Ma ha lètezne Malèv ,akkor a wizzair- is jobban rá lenne kènyszerülve a versenyre. Mivel igazi konkurencia sok desztinációra nincs, mindent megengedheti maguknak ès az extraprofit is ekkor kèpződik, mert annyièrt adják a jegyet szinte ,amennyit nem szègyellnek elkèrni èrte. Lehet hogy kicsit eltúloztam,de a helyzet lènyege mègis ez. A valódi versenypiacon mindig csökken a zsebre tehető profit a nagyobb verseny miatt ès a jó szolgáltatás is jobban biztosított!

Blogolo Blogi 2019.06.28. 23:50:23

@Brix: "A valódi versenypiacon mindig csökken a zsebre tehető profit"

A wizz profitja abbol szarmazik, hogy sokan veszik igenybe az altala kinalt szolgaltatast. Ezek az emberek azert vasaroljak meg a wizz altal kinalt szolgaltatast, mert azt a fennallo lehetosegek kozul a maguk szamara a leginkabb optimalisnak tartjak. Gondolom, ha extra profitra lehetne szert tenni, akkor mas legitarsasagok is ramozdulnanak az adott uticelra. Ehelyett pl. Londonbol ujabban nem csak Lutonrol, hanem az easyjet bazisrepulotererol, Gatwickrol is repul a wizz - gondolom nem veszteseget termelnek - pedig az easyjetnek regota van mar jarata Bp-re.

tompus 2019.06.29. 00:03:44

@Fapadoscsalád: Tévedsz. A mekiben senki sem vár costes menüt, hanem elvárja, hogy ne kapjon szalmonellát. És nem is kap. A wizznél igen.

miért 2019.06.29. 00:22:47

Váradi elvtárs ügyesen hamisitja a statisztikákat.

Etniez 2019.06.29. 01:53:38

@Midnight Run: én úgy ünnepeltem, hogy inkább a BA-nál vettem jegyet, pedig 2x volt.

juletræ 2019.06.29. 06:11:48

@Midnight Run: a bankok meg okoljak a penzmosas elleni szabalyozast es a tokeszuksegleti iranyelveket, mi?
Ha a bankok ezeket megszegik milliard eurs buntetest kapnak. A viszer megszegte az utadok jogairol szolo eus direktivat (ami pontolyan unios joganyag mint a crd 4 ami a bankok tokeszuksegletet szabslyozza) ugyhogy hadonlo modon kene vele elbanni mint a bankokkal

juletræ 2019.06.29. 07:15:17

@Brix: nem veletlenul lobbizott a varadi az eunal a malev tiltott allani tamogatasa miatt. Merthogy ugye az serti a versenyt.

Egyebkent meg addig kene oket buntetni amig be nem szereznek 1-2 plusz repulot a varatlan helyzetek ellen, tartaleknak. Ezaltal ez megjelenne koltsegnek igy a jegyarakban is. Es objektive ossze lehetne hasonlitani higy mi mennyibe kerul es ezert milyen nem monetarizalhato (pl udvariassag ugyfelbaratsag) szolgaltatast af.

Kelly és a szexi dög 2019.06.29. 08:23:19

Legyen inkább 100 euroval drágább a jegy, de cserébe nyugodtan utazom!

Delta11 2019.06.29. 09:11:34

Tudomásul kell venni, hogy ezért az árért ezt nyújtják, és akinek ez nem tetszik más légitárssággal utazzon vagy más közlekedési eszközzel. Én nem akarok drágább jegyárat. Rendszeresen repülök velük és egyszer volt egy 1 órás késés. Az autópályákon többször voltam egy két órás dugóban pedig ott is fizettem díjat. Azért azt meg kell nézni hogy, hány járatra jut egy két problémás út, és más légitársaságoknál mennyi probléma van. De az nem hír nálunk csak a Wizzair ügyei.

Merlot 2019.06.29. 10:12:37

Ennyi wizzar seggnyalót, mint itt....!
Meg is érdemlitek, hogy alkalmanként birkaként terelgessenek a repülőikbe. :D

Weidmüller 2019.06.29. 10:34:15

@zenitó: Véget ért az iskola,vakáció van tanár elvtárs. Majd szeptemberben újra...Addig nyaralj,válts Eurót és jó utat a wizzair rel Lengyelbe

okleveles naiv 2019.06.29. 19:15:02

Amíg csirkefarhát áron adják a jegyet, az otthagyott hőbörgők is velük repülnek újra.
A profit pedig úgy ennyi, h a bevételből az egyéb ktsgek mellett levonták azt a pár € kártérítést, amit az egy-két reklamálónak kellett fizetniük.
A góré pedig azért kap nagy zsét, mert ügyesen egyensúlyozza a céget a minimális ktsgek és az elégséges szolgáltatás között úgy, h minél nagyobb legyen a profit.
Hogy pár csóri utas mindig megszívja? És? Nem ők a részvényesek.
Előbbiek egy empatikus gentlemant akarnak főnöknek, utóbbiak egy véresszájú barbárt, aki előbbiek letépett lábát használja bunkónak.
Na, melyik modell működik? :D

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2019.06.30. 13:11:06

@Blogolo Blogi: Érdekes módon sokan mondják, hogy itt ez így verseny, úgy verseny. Üzletben, politikában és bárhol. Aztán vagy az nyer akit akarsz, vagy nem. Ismerjük azt, hogy az F1-ben is akkor baj, ha egy csapat domináns és mindent megnyer, ha nem a Ferrarinak hívják.

Nekem most veled kapcsolatban a politikai verseny jut eszembe. A választás. Utána, ha nem a DK nyer, hanem a FIDESZ, akkor nem az volt, hogy "rájuk szavaztak a legtöbben, mert politikai verseny és", hanem jön a Blogolo Plogi féle mocskolódóshow. De ugye a bankok közötti verseny helyett is mocskos bankok jönnek. Nem mérce, tisztességes érvelés van, hanem jókora pofa. Egy kattintás az adatlapról és látjuk a tendenciát. Az "ami nekem tetszik, attól minden szemétség természetes, aki nem tetszik az akkor is náci, szemét, stb. ha igaza van" típusú hőzöngés viszont nem legy olyan érvrendszer ami bárkit is meggyőzne.

Kettős mércét alkalmazva, saját becstelenséget felvillantva védeni egy céget, pártot, sportcsapatot, bármit nem feltétlenül jó. Mert, amikor mindent így védesz a kedvenc csapatodtól, a kedvenc politikusaidon át a Wizzairig, akkor kénytelenek vagyunk azt hinni nem egyszer, egy témát érintő hiba a kettős mérce, a becstelenség, hanem a te lényeged, a neveltetésed, amit otthonról hoztál.

Ráadásul a WizzAir és a Ryanair környezetében sok apróság merült fel. Nem a mostani helyzetben, de a felemelkedésük idején volt sok húzás amire kimondták, hogy megtévesztő kereskedelmi gyakorlat volt az árazás. Lőn csoda, pár tételt már most is bele kell írni. Érdekes, hogy a fapadosok gyakorlatát kritizáló emberek rámutatnak, hogy ahogy pl. a hitelkártya is azért gond, mert a fogyasztó nem tudja felmérni a kockázatot, akár a devizahitel (hiába volt jobb, mint a forinthitel) kapcsán is az a baj, hogy a fogyasztó nem tud mérlegelni.

És igen a politikai versenyben is ez a baj. Most is, hogy FIDESZ kormány van, de ez volt a baj 2006-ban is, talán emlékszel egy bizonyos beszédre, és ez volt a baj akkor is, amikor Horn a 3,60-as kenyér témával nyert választást. Éppen így az informálódott, felelős döntés kérdésköre volt az amikor egy angol nőt ítéltek el azért, mert magát férfinak hazudva fektette meg a barátnőjét. Nem Pride Week és transzman büszkeség kérdése, hanem informálódott döntés, önrendelkezés a téma. És az, hogy akitől ezt elveszik, annak a méltósága is sérül, mert ugye hülyének nézik. Szóval a piaci verseny is jelentős részben arról szól, hogy TE választhass, te dönthess az életed, a környezeted felett a tények ismeretében.

Ugyanez a helyzet akkor, ha az Il Ferro nézi hülyének, vagy a bank. Lehetnek fokozatok, különbségek, de ez egy vörös vonal. Egy olyan vörös vonal, amit a WizzAir és a Ryanair a saját üzleti koncepció alapköveként lépett át, ezért lett később kötelező pár dolgot a jegyár részeként feltüntetni. De alapvető dolog, hogy kellően sok esemény esetén a kockázatokkal már könnyű költségként számolni. A terv az volt, hogy a hitelkártya üzlet is a "büntetésektől" működik üzletként, a tranzakciós költségek nem elegendőek. Szóval, ha nem lehet sok költségeket elrejteni, majd változnak gyakrabban a szabályok, szigorúbb lesz az ellenőrzés.

Ha ez nem volt elég, akkor hogyan lehet sokmindent kivenni a szolgáltatásból, felárrasá tenni, hogy amikor az árösszehasonlító oldalon az ügyfél választ akkor véletlenül se a pontos, releváns információ birtokában hozzon döntést, hanem meg tudja őket vezetni pár ilyen cég. Ők nem partnerek, ügyfelek akiket tisztelsz, hanem megvezethető hülyék alapon diktálni a feltételeket. Nos ez megalázó. Akkor is, ha nem vagy hülye, nem dőlsz be, csak annak néznek, akként kezelnek. És persze amikor ezért neked is több időbe tellik a valóban releváns információt előkeríteni, több munkádba kerül, stb. az is aggasztó.

De a történetnek itt még nincs vége. Ha sok összehasonlító oldalon az ilyen árat kommunikálnák, de náluk már lenne valami kalkulátor egyszerűbben, az is irritáló lenne, de sokmindent kb. a rendelési folyamat végén tudsz meg. Erre időd megy el, az idő pedig pénz. Szóval van egy jó esély arra, hogy a téged tudatosan gecit fogod választani, a neked valóban olcsóbb, jobb alternatíva helyett, mert ugye több idő, munka megkeresni a jót. Ez viszont a jót, a tisztességes innováció lehetőségét és sok minden mást kiszorít a piacról. Nem fér bele a tisztességes versenybe.

És utána szenvedj, senkit nem érdekel a méltóságod, ha feladod ők meg húzták az időt, akkor megússzák a törvényesen járó kártérítés kifizetését. Azaz kibújnak a törvény alól megszegik azt.

Nem a légiközlekedés úri, vagy luxus voltát kell visszasírni, hanem az emberi méltóságot, tisztességet, korrekt versenyt, amit ezek a fapadosok ignorálnak. Ha a jegyárakat adott színvonalú (egységes) szolgáltatásra kellene feltüntetni, akkor a költségek átcsoportosítása "extrákra" nem működne, nehezebb lenne átverni a fogyasztót. Ha az időhúzás miatt nem feladnád és elesnél a kártérítésről, hanem többet kapnál mindjárt más lenne a helyzet.

Blogolo Blogi 2019.06.30. 13:52:38

@Válasszunk: Jaaaaaj, Drága Barátom, mivel még nem ismerlek nick alapján, végigolvastam a kommentedet és azt az érzésem támadt, hogy neked borzasztó sok problémád van az élettel. Repülőtársaságok, bankok, politika, emberi méltóság és a többi, és a többi.

Mondandód lényegére a következőképpen válaszolok: igen, a wizz-zel sok probléma akad, ezek egy részéről tehet, egy más részéről pedig nem tehet. Mivel úgy a múltban, mint a jelenben is kismillió cikk jelent/jelenik meg a wizz és más légitársaságok működése során feltárt visszásságokról, így neked is jogodban áll eldönteni, hogy ezen tények/álhírek ismeretében a wizz-t vagy egy másik légitársaságot, esetleg egyéb közlekedési eszközt veszel igénybe az általad tervezett utazáshoz. A magam részéről azt javaslom, ha pénzt adsz egy szolgáltatásért, akkor előtte tájékozódj, hogy a pénzedért milyen szolgáltatást kötelesek nyújtani neked. Abban az esetben, ha úgy érzed, hogy nem kaptad meg a pénzedért járó szolgáltatást, akkor tereld az ügyet jogi síkra.
Általában itt jön a bökkenő. Mert pl. a magyar fogyasztóvédelem is tisztában lehetne azzal, ahogy a wizz nem alkalmaz megfelelő számú diszpécsert, aki baj esetén segíteni tudna. A magyar fogyasztóvédelem is tisztában lehetne azzal, hogy aki próbált már a wizz-zel levelezni egy problémásnak ítélt eset kapcsán, az jobb, ha lelkileg előre felkészül a több hónapon keresztül folyó ügyintézésre. Felmerül a kérdés, hogy ha ezen problémák valóban és tömegesen előfordulnak, akkor beszélni kell-e a terület szabályozatlanságáról? Itt pedig jön az újabb kérdés, hogy ha az általad befizetett adóforintokból fenntartott állami szerv rosszul végzi a feladatát, akkor Viktor miért a szotyit köpködi munka helyett és miért nem csap szét az Innovációs és Technológiai Minisztérium állományába delegált mamelukjai között?

De mindegy is; a lényeg, hogy egyedül te döntöd el, hogy mire adsz ki pénzt és ezzel melyik repülőtársaság, bank, stb profitját hizlalod. Ha eldöntötted és nem virítanak, akkor pedig kérd számon őket, ha már az állam képtelen kiállni a saját állampolgárai érdekei mellett
süti beállítások módosítása